2012. augusztus 20., hétfő

A Nagy Megvilágosodás Hétvégéje

Úgy rohan el ez az augusztus nevű, hogy csak lesek, aztán mire magamhoz térek, lehet megint iskolába menni. Hurrá...



Múlt hét végén Petráék gyönyörű tanyáján voltunk Jászberény- Portelek magasságában, ahol Pintér Ági tartott nekünk két napos terelőszemináriumot (valaki valami jobb szót a "szeminárium" helyett? Ez így olyan sznob). Szavakkal nem tudom kifejezni az ezzel kapcsolatos érzelmeimet, hiába kotlottam rajtuk egy egész hetet. A Szarva tanya egyszerűen tökéletes, a család csodálatos munkát végzett, minden annyira szuper, annyira profi módon van megcsinálva, hogy még. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy látogassa meg őket, ha van rá módja és lehetősége. Kutyás szállás, árnyas sátorhely, több, mint tökéletesen felszerelt konyha, agility, terelés, hatalmas séták, bográcsozás és még hosszan sorolhatnám. Pótolhatatlan társaságunkkal ugyan nem lehet mindig találkozni, de előzetes egyeztetés esetén tán még mi is megfordulunk arra. :D

Ági Indyn demonstrál


Ágitól konkrétan elájultunk, akik eddig nem ismertük. A két napos szeminárium alatt rengeteget tanultunk a kutyáinkról, magunkról, birkákról, terelésről. Abszolút hiánypótló és óriási élmény volt. Soha fel nem merült volna bennem például, hogy egyszerűen hagyjam békén, és nézzük meg, mit csinál, hogyan oldja meg a feladatot, és gyakorlatilag könnyekig meghatódtam attól, hogy természetesen gond nélkül megoldotta. Kisül a szemem, hogy soha eszembe nem jutott, de mentségemre szóljon, hogy Chili az első borderem, és nem értek a tereléshez, valamint nem úgy születtem, hogy mindent tudok. Ilyen és ehhez hasonló felismerésekből volt még jópár, sok hasznos és főleg kivitelezhető tanácsot kaptam, amiket mindmind ki szeretnék próbálni, lehetőleg mihamarabb. Veres Viola aktív közreműködésével a nem terelő kutyákkal rögtönzött agility tréningeket is tartottak, ami szintén nagyon tetszett a többieknek. Engem mondjuk az agility nem nagyon kavar fel, és akkor még igen diplomatikusan fogalmaztam, de nézni azért nagyon jó volt.  
A visszhangok alapján mindenki hasonlóan érzett, mint én, ki ezért, ki azért, de Éva iránt mind múlhatatlan hálát érzünk a szervezésért. Persze ott is egyfolytában ettünk, nem tudom, hogy van az, hogy az összes Bordermania buli féktelen zabálásba fullad, és annyit eszünk, mint általában egy hét alatt nem (igen, még én is!). Itt is volt minden a házi lángostól a paprikás krumplin keresztül a mákos gubáig, és ez még csak az a két nap volt, amíg mi is ott voltunk, bele sem merek gondolni, mit műveltek a következő háromban. Még szerencse, hogy megfelelő mennyiségű alkohol egész gyorsan rendbe szedi az emésztést. 

Szerepjáték röhögő birkákkal

Egyik étkezés a sok közül


Scottyt nem vittem be terelni, bár nagy volt a kísértés, de megálltam. Kicsi még ehhez, szeretném, ha erősödne, úgy testben, mint lélekben, valamint a felhasználói kézikönyv utasítása szerint kis helyen és futós birkán szeretném kipróbálni az állatot először, itt meg ezt nem tudom, hogy tudtuk volna kivitelezni. Ettől ő még kiválóan érezte magát, bandázott, pancsikált, rohangált, néha az idegeinkre ment, egyszóval tökéletes kiskutyaként viselkedett, és közben szítta magába az elméleti tudásanyagot. Minden jószándékom ellenére az agility pályán valahogy állandóan ott szotyizott, ez, és az ő lába hossza többek szerint egyfajta jel, hogy mi is az ő igazi küldetése, de én őszintén remélem, hogy a mi küldetésünk közös, és az nem az agility... XDD

Kutyaovi

Itt szívja (az elméleti anyagot)


Röviden a víkend nem csak hasznos volt, de szokás szerint igen szórakoztató is. Ettünk, ittunk, röhögtünk (terelős szerepjáték, nyííííííí :DD) , már ahogy azt csak mi szoktuk. Nyilván lehetett volna az egész sokkal komolykodósabb és szakmaiasabb is (mondhatnám, játszhatnánk az eszünket...), de mi nem mellesleg egymással is szeretünk lenni, azért vagyunk együtt, szóval ha másra vesszük a figurát, azok nem is mi lennénk. És ez így nagyon rendben van. 

Figyelés

Tanulok ijesztő(bb) lenni. "Takarodjkifelééééé"

2 megjegyzés:

  1. Szia! Imádom a blogod, a border colliekat még inkább. Én is szeretnék majd egyet, de az a jövő zenéje. Amúgy megkérdezhetem, hogy miért nem kedveled az agility-t? Mert nekem olvasás közben ez szűrődött le ><(Amúgy nekem sem a szívem csücske xD)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Egyszerűen csak nem az én világom. Nézni szeretem, mert csodálatos az az ember- kutya összhang, ami ebben a sportban is látható, ki is próbáltuk, de valahogy nem kimondottan ez a mi sportunk. Örülök, hogy tetszik a blog, és köszi, hogy hozzám szóltál! :DD

    VálaszTörlés